SEO Uyumlu Görsel Optimizasyonu

SEO Uyumlu Görsel Optimizasyonu

Arama motorlarında görsel arama seçeneği sıklıkla kullanılmaya başlandı. Google arama istatistiklerini incelediğimizde, görsel aramalarındaki artış dikkate alınmalıdır. Kullanıcılar artık görsellerde arama yaparak, direkt olarak sonuca ulaşmayı isteyebiliyorlar. Aynı süreç içerisinde görsel aramalarda diğer aramalara nazaran, çok daha doğru sonucun verildiğinin kanısına vardılar.

Aslında genel hatlarıyla incelediğimizde, doğru bir kanı olarak bu düşünce karşımıza çıkıyor. Farklı bakış açısıyla baktığımızda, sitede yer alan görseller hem kullanıcı için önemli hem de arama motorları için oldukça önemli konuma sahiptir.

Web sitenizde yer alan görseller için SEO optimizasyonu metotları hazırladım. Liste halinde görsellerin optimizasyon basamakları;

  • Görsel Seçimi
  • Görsellerin Kalite ve Boyut Yapılandırması
  • Görsellerin Masaüstü ve Mobil Uyumluluğu
  • URL Yapıları
  • Alt yazı ve Etiketlendirme

Yukarıdaki listede 5 farklı madde halinde sitenizde yer alan görseller için, yapılandırılması gereken hususlar yer almaktadır.

Görsel Seçimi

İçerik ile bağdaştırıcı objeleri seçmelisiniz. İçeriklerde sık sık kullanmaya özen göstermelisiniz. Resim-fotoğraf galerisi tarzında web siteniz yok ise, içeriklerinizde kelime sayısına göre hesaplanan görseller kullanabilirsiniz. Blog yazılarında 500 ile 700 kelime aralığında yazılan metinlerde, 2-3 adet görsel kullanmanızda sakınca yoktur. Ayrıca başka sitelerden aldığınız görselleri de web sitenizde kullanabilirsiniz.

Aldığınız siteyi belirterek, kullanabilirsiniz. Fakat orijinal obje olsun diye photoshop programlarıyla düzenlemeye çalışmayınız. Ziyaretçi – kullanıcılar tarafından algılanabilen ve olumsuz düşüncelere sevk etmesine olanak sağlarsınız.

Görsellerin Kalite ve Boyut Yapılandırması

Burada en önemli amaç; görselleri maksimum kalitede, minimum boyutta olmasını sağlamaktır. Bunun için birçok sıkıştırma araçları ve web siteleri mevcuttur. Sitenin açılma hızını etkileyen en önemli unsurlardan birisidir.

Kesinlikle web sitenizde yer alan görsellerin kalite ve boyut yapılandırmasını yapmalısınız. Sitede yer alan objelerin boyutları düştükçe, açılış hızı da o denli düşmektedir. Ki sitenin açılış hızı hem SEO hem de ziyaretçiler için önemli parametrelerden birisidir.

Görsellerin Masaüstü ve Mobil Uyumluluğu

Ziyaretçi – kullanıcılar web sitenize sadece masaüstü cihazlardan bağlanmıyor. Teknolojinin bu denli gelişmesiyle mobil kullanıcıların sayısının arttığı aşikâr bir durumdur. Web sitenizin tasarımının masaüstü ve mobil kullanıcılar için ayrı olması gerekiyor. En azından masaüstü tasarımınızın, daha küçük boyutlu ve sade halini mobil tasarım olarak uygulayabilirsiniz.

Web tasarımınızla birlikte içeriklerinizde, bahsi geçen platformlar için uygun olmalıdır. Görsel SEO çalışması ise burada devreye giriyor. İçeriklerinizde yer alan görsellerin de, tüm platformlar için uygun olmalıdır. Bunu basit bir yazılımla yapabilirsiniz. Siteye giriş yapılan cihazın çözünürlüğüyle orantılı biçimde, görsellerinizin en – boy oranları değişiklik gösterebilir.

Bu sayede tüm cihazlara uygun, bir görsel elinizde mevcut hale gelir. Bunun için birçok yazılım mevcut olmasıyla beraber, güvenli yazılımı tercih etmelisiniz. DMCA tarafından lisanslanan yazılımları, gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

URL Yapıları

Google görüntüleri daha iyi anlamak için, görüntünün yer aldığı dosya uzantılarının da adına dikkat ettiğini söyledi. Örneğin “/assets, / images, /image, /resim, /görseller” gibi dosyalarda, web sitenizde yer alan tüm görseller yer alır. Host dosyalarınızda yer alan görsel saklama dosya adınızı değiştirebilirsiniz. Hatta hiyerarşik bir yapı düzenleyerek, e-ticaret siteleri içinde kullanılabilir hale getirebilirsiniz. Örneğin; “/Görseller - /Ürünler - /A Ürünü” tarzında hiyerarşik bir yapı oluşturabilirsiniz.

Ayrıca sitede yer alan her görselin, bir URL yapısı mevcuttur. Bu URL yapıları Görsel SEO çalışmasında önemli rol oynamaktadır. Olması gereken URL yapıları formatları mevcuttur. Bunlardan en sık kullanılanları ise;

[https://www.website.com]/[görsel]/[görsel anahtar kelimesi veya kelime grubu]
[https://www.website.com]/[görsel anahtar kelimesi veya kelime grubu]

Yukarıda 2 farklı formatta olması gereken URL yapıları gösterilmiştir. İlk sıradaki de uygun olup, hiyerarşik yapılandırmaya daha uygundur.

Alt yazı ve Etiketlendirme

Görselleri arama motorlarına tanıtan alt yazı yazılır. Aynı süreç içerisinde web sitenizde görsel aramaların yapılabilmesi ve site haritasında yer alması için, görselleri etiketlendirme işlemi yapılır. SEO için her iki işlemde önemlidir. Öncelikli olarak görsellerinizi tanıtan ve ne olduğunu, neyi temsil ettiğini hem ziyaretçi – kullanıcıya hem de arama motorlarına anlatan alt yazı yazmalısınız. Her bir obje için farklı alt yazı ve etiket kullanmalısınız. Etiket kullanımındaki anahtar kelime veya anahtar kelime grupları seçimleri de oldukça önemlidir.


5 farklı maddede yer alan takipçilerim için hazırladığım, görsel optimizasyon işlemlerinin sitenize entegrasyonu sonucunda, web siteniz artık görsel aramalarda yer almaya başlayacaktır. Artık buradan da trafik akışı sağlayabilirsiniz. Aynı süreç içerisinde ziyaretçi – kullanıcı tarafından da olumlu olarak karşılanıp, site içerisinde etiketlendirme yöntemiyle daha sık gezeceğinden şüpheniz olmasın.

Yorum Gönder

Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa iletişim formunu kullanın

Daha yeni Daha eski