Küçük veya büyük ölçekli firmaların ürün ve hizmetlerinin kullanıcılarına çok daha kolay bir şekilde ulaşmasına imkân veren Google Ads, 2000’li yılların en önemli reklam modelleri arasında ilk sıralarda gelmektedir. Bir tür Google reklam aracı olan Google Ads hakkında daha fazla bilgi isteyenlere ise Google Ads nedir, nasıl kullanılır sorularının yanıtlarını bu yazımda vereceğim.
Google Ads Nedir?
Google Ads nedir sorusuna cevap olarak bu uygulamanın internet reklamlarının tıklanma sayısı ve kaç kez görüntülendiğiyle alakalı bilgiler veren ve oluşan maliyetler konusunda da detaylı ve istatistiksel bilgilendirmeler yapan metin bazlı bir tür reklam aracı olduğu söylenebilir.
Google Ads Nasıl Kullanılır?
Google Ads nasıl kullanılır sorusunu yanıtlayabilmek amacıyla Google’nin bu ünlü hizmetinin nasıl çalıştığını anlamak gerektiğinden söz edilebilir. Google Ads’u kullanabilmek için anahtar kelimeler, teklifler, kalite puanı, yerleşimler ve reklam sıralaması gibi birtakım temel yapı taşlarıyla ilgili daha fazla bilgi edinilmesi büyük önem arz etmektedir.
Google Ads’de kelimeler, aratılan anahtar kelimeler ile iç içe girdiklerinde Google reklamlarının görüntülenme şansı artmaktadır. Bu aşamada reklam veren kullanıcıların anahtar kelimelerinin spesifik olması, yatırımlarını da büyük oranda olumlu etkilemektedir. Bu bağlamda reklam verenlerin kendi sektöründe kullanılan terimleri içeren özgün anahtar kelime grupları oluşturmaları Google Ads nasıl kullanılır sorusuna verilebilecek olan yanıtlar içerisindedir.
Popüler Anahtar Kelimelerde Google Ads Nasıl Kullanılır?
Google Ads nasıl kullanılır diye merak edenlere popüler anahtar kelimeler için Google Ads kullanımından da söz edilebilir. Buna göre Google Ads’un ilk aşamalarında reklam veren kullanıcıların kendi kullanacakları anahtar kelimeleri ve kelimelere ödeyecekleri alt ve üst para limitlerini önceden belirlemeleri gerektiğinden bahsedilebilir. Aynı anahtar kelimelerin farklı reklam verenler tarafından tercih edilmesi halinde bu durumda Google’ın reklam sıralaması yöntemine gittiği bilinmektedir.
Google reklam sıralaması, reklamların sayfalardaki konumunu ve reklamların gösterilip gösterilmeyeceğini tespit etmek için kullanılan bir tür değer olarak tanımlanabilmektedir. Reklam sıralaması, teklif tutarı, beklenen tıklama oranı, açılış sayfası deneyimi ve uzantılarla birlikte diğer reklam türlerinin beklenen etkileriyle hesaplanabilmektedir.
Google Ads nasıl kullanılır diye merak edenleri fazlası ile ilgilendiren Google reklam sıralaması sürecine girilmesinin akabinde reklamlarının görüntülenip görüntülenmeyeceği ya da görüntülendiklerinde hangi sırada görüntülenecekleri Google tarafından iki temele bağlanarak belirlenmektedir. Bu iki temel faktörün ise en yüksek teklif ve kalite skoru olduğu söylenebilmektedir.
En yüksek teklif, anahtar kelime için reklam veren tarafından belirlenen üst limit olarak tanımlanabilirken, kalite skorunun da verilen reklamın aranan kelimeye olan yakınlığını ölçen bir tür sistem olduğu söylenebilmektedir. Kalite skorunun yüksek olduğu reklamlar, görüntülenme açısından en yüksek oranlara sahip reklamlar anlamına gelmektedir.
Önemli:Google Ads birimini ilk defa duyanlar içinde şöyle kısa bir açıklama yapayım arkadaşlar, geçtiğimiz aylarda Google, Adwords birimi için isim değişikliğine giderek bir güncelleme gerçekleştirdi öncesinde "Google Adwords" olan Google reklam biriminin yeni ismi "Google Ads" olarak güncellendi. Yazı hakkında görüşlerinizi yorum kısmından belirtebilirsiniz.