Apple Türkiye Online Store’dan Alınan iPhone’ların Garantisi

Hatırlarsanız geçtiğimiz 1 Kasım’da yani Apple Türkiye Online Store’un Açıldığı tarihte 16 GB’lık Gold rengi bir iPhone 5s siparişi verdiğimizi paylaşmış, gelince garantisi ile ilgili belirsiz olan konuyu netleştirebilirsek bir yazıyla paylaşacağımızı belirtmiştik. 1 Kasım’da verdiğimiz sipariş 5 ila 7 iş günü arasında geleceği belirtilmesine rağmen bugün (6 Kasım) elimize geçti. Yani Apple başta belirttiğinden daha kısa sürede cihazı yollamış oldu.

Altın renkli iPhone 5s’in kutu açılımı. Jelatinleri de halen üzerinde :)

Garanti konusuna geçmeden önce kargo ve tedarik sistemi ile ilgili birkaç bilgiyi paylaşmak istiyorum. Apple’ın ürünleri sevk irsaliyesine göre Gebze’deki bir depodan geliyor. Bu da demektir ki ithal edilen ve gümrük/kayıt işlemleri yapılan cihazlar Gebze’de stoklanıyor. Bizhttp://store.apple.com/tr adresinden sipariş verdiğimizde de orada hazırlanıp kargoya veriliyor.

Apple UPS ve TNT olmak üzere 2 farklı kargo şirketi ile anlaşmış gözüküyor. (Çünkü geçen gün şarj kablosunu UPS getirmişti, bu sefer iPhone 5s’i ise TNT getirdi.) Ayrıca siparişi verdiğimiz andan itibaren hangi aşamada olduğunu hem Apple’ın sitesinden, hem de TNT’nin sitesinden takip edebiliyoruz. Aşağıdaki gibi kargo TNT’ye geçtiğinden itibaren durumunu takip edebilmek için de, Apple’ın verdiği referans numarasını TNT’nin web sitesindeki gönderi izleme menüsünden girmek gerekiyor. (Özellikle sipariş verip de nerde kaldı bu iPhone 5s diyenler için özellikle paylaşayım istedim :) )

TNT Gönderi İzleme

Ürünler de Apple Türkiye’ye ait sevk irsaliyesi ile geliyor ve paketin içinden fatura çıkmıyor. Fakat irsaliyenin üzerinde “Fatura ayrıca düzenlenecektir” şeklinde de bir ifade bulunuyor. Umarım bir an önce gönderirler çünkü aynı irsaliyenin üzerinde “İadeler sadece orijinal fatura ile olur” şeklinde bir ifade geçiyor.

Şimdi de gelelim en çok merak edilen Apple Türkiye Online Store‘dan alınan iPhone’ların garanti hizmetini kimin verdiğine :) Kutusundan çıkan Apple tarafından hazırlanmış orijinal Garanti Belgesine göre Apple’ın kendisi değil, anlaşmalı olduğu Genpa, TeleService, Datateknik, Başarı Teknik vs. gibi firmalar bu hizmeti veriyor.

Garanti Belgesinde yazan servis noktalarının bir kısmı.

Garanti kağıdında da tüm bu servislerin adres ve telefonları yazıyor. Yukarıdaki ekran görüntüsünde de bu servislerin bir kısmına ait listeyi görebilirsiniz. Garanti Belgesinde  de İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa, Diyarbakır, Samsun, Erzurum ve Mardin’de olmak yaklaşık 20 servisin adres, telefon ve email adresi bulunuyor.

Ayrıca aşağıdaki gibi Garanti Belgesinin birinci sayfasında ithalatçı firma olarak bizzat Apple gözüküyor. Yani Apple cihazlarını kendi ithal ediyor, kaydını, vergisini, vs. kendi hallediyor ve bizzat kendisi kargoya veriyor. Yani satış sürecinde aracı yok.

Garanti belgesinde yazan garanti süresi de 2 yıl. Zaten 2 yıl yasalarla belirlenmiş minumum bir süre olduğu için Apple’ın Amerika’daki gibi sadece 1 yıl garanti vermesi mümkün değil.

Sonuç olarak görüyoruz ki Apple fiziksel olarak mağaza açıncaya kadar servis hizmeti için yine operatörlerin yaptığı gibi başka firmalarla çalışacak. Çünkü henüz müşterileri ile birebir muhatap olabileceği mağazası yok. Kaldı ki İstanbul’daki ilk mağaza açılsa dahi yukarıdaki yerli servis firmalarına ihtiyacı var. Çünkü Samsun’daki bir müşterinin servis için kalkıp İstanbul’a gelme ihtimali yok.

Ayrıca Apple’ın Türkiye’de kendi fiziksel mağazası açılıncaya kadar, yurt dışından alınmış ve halen 1 yıllık garantisi devam eden cihazlar garanti kapsamında servis hizmeti alamayacaklar. Çünkü IMEI kaydı, swap cihaz stoğu gibi önemli sorunlar nedeniyle Genpa gibi firmalar yurt dışından alınmış iPhone’lara hizmet veremezler. Bu konu da ancak Apple’ın fiziksel mağazasından sonra netleşir.

Yorum Gönder

Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa iletişim formunu kullanın

Daha yeni Daha eski