Birçoğunuzun kullandığı ve sosyal ağ dünyasının en resmi, en ciddi ve en dikkat edilen firmalarından biri olan Linkedin, uzun bekleyişin ardından turnayı gözünden vurdu. Daha önce Tumblr'ı satın almadan Yahoo'nun, Google+'ı daha da güçlendirmek isteyen Google'ın ve bunun gibi daha birçok büyük firmanın ilgisini çeken ancak gelen tüm teklifleri kabul etmeyen Linkedin, en sonunda Microsoft'un uçuk teklifine dayanamamış. (Gerçi kim dayanabilir ki sonuçta ortada 26 Milyar $ var.)
Linkedin'i bu kadar değerli ve önemli yapan nedir peki. Hali hazırda bünyesinde barındırdığı 400 milyon kullanıcı ve şirketler... En önemli etkenlerden biri özellikle Twitter, Facebook gibi direkt olarak kullanıcı odaklı değil kurumsal hizmetlerde sunması. Ücretli üyelik gibi kendi içerisinde bir gelir modelinin bulunması da önemli bir etken ancak asıl önemli olan Microsoft'un Bing'i geliştirme ve güçlendirme çalışmaları yapması arama sonuçlarını derinleştirmesi ve akıllı arama motoru planlarını hayata geçirmesi için önemli bir kaynak Linkedin.
Microsoft özellikle Hololens ile birlikte kullanıcılara sunacağı tam donanımlı ve akıllı bir arama motoru amacı Linkedin'i alması için önemli bir sebep. Bakalım Microsoft, Linkedin üzerinde ne gibi değişiklikler yapacak ve ne gibi yenilikler katacak. Ancak kişisel öngörüm eğer Microsoft, Linkedin'i bir takım geliştirme ve kullanıcı odaklı düzenlemeler yaparsa ileride Facebook, Twitter gibi firmalara karşı kesinlikle büyük bir koz olarak kullanabilir.