URL’de SEO’nun sağlanması, aslında bir kaç basit kurala dayanır. Burada temel amaç ise hem kullanıcı açısından kolaylık sağlamak hem de arama motorları sonuçlarında ön plana çıkmaktır.
Kullanmış olduğunuz web sitesi sistemi ne olursa olsun, URL bazlı uygulanabilecek bu SEO sistemi sayesinde, hem URL’niz daha güzel görünecek hem de web sitenize SEO açısından pek çok fayda sağlayacaktır. Öyleyse bir URL bütününün nasıl olması gerektiğini ele alalım.
Türkçe Karakter Kullanmayın
Hem arama motoru algoritması hem de tarayıcıların işlevsellikleri, daha çok latin alfabesindeki karakterler ile uyumludur. Dolayısıyla Türkçe karakter kullanmanız çeşitli sorunlara neden olabileceği gibi arama sonuçlarında da sitenizin geri planda kalmasına sebebiyet verebilir.
Örnek: alexa-sıralamasını-etkileyen-faktorler-nelerdir
Bu nedenle URL kısmında Türkçe karakter bulundurmamalısınız ki pek çok web sitesi sisteminde URL kısmı Türkçe karakter desteklemediğinden dolayı, farklı yabancı karakterler yada boşluk çıkmaktadır. Bu da kötü bir görünüm ortaya çıkardığı gibi, SEO açısından da uygun değildir.
Sadece Harf Kullanın
URL’de sadece harflerin ve anlamlı kelimelerin bulunmasına özen gösterin. Türkçe kelimeleri, Türkçe olmayan karakterler ile tamamlayın. Her bir kelime arasında kısa çizgi (-) bulunmasını sağlayın.
Doğru : /seo-uyumlu-sef-url-optimizasyonu
Yanlış: /seo_uyumlu_sef_url_optimizasyonu&page=3
Yanlış örnektede görüldüğü gibi sayfa içerinde yapılan aramalarda ortaya çıkan “&”, “?”, “#”, “=” gibi parametre kullanımından uzak durmaya çalışın.
Anahtar Kelimeleri URL’de geçirin
Url için anahtar kelime çalışması yapmak, çoğu zaman göz ardı edilen ancak oldukça önemli sonuçlar elde etmenizi sağlayan bir çalışmadır. Bu çalışma ilgili sitenin sayfa içeriği doğrultusunda iki farkı şekilde gerçekleştirilebilir. Burada hangi anahtar kelimelerin, ne kadar uzunlukta geçirileceği tamamen ilgili sayfanın içeriği ile alakalıdır.
Anahtar kelimeyi doğrudan URL’de geçirmek
Anahtar kelimelerin doğrudan URL’de geçirilmesi, bazen avantaj sağlayabilir.
Örneğin spor ayakkabıları ile ilgili bir site düşünelim. Bu sitenin içeriği spor ayakkabıları ve sayfanın URL’si için bir SEO çalışması yapılacaksa, doğrudan spor ayakkabıları URL’ye uygulanabilir. Bu çoğu kez uygulanan bir SEO yöntemidir.
Bu durumda şöyle bir sonuç çıkar : /spor-ayakkabilari
Burada özellikle anahtar kelimelerin bir genel tanım olduğuna dikkat etmeliyiz. Genel tanım aynı zamanda belli bir modeli hedeflemeyen, ancak tüm farklı modelleri de içeren bir işlevselliğe sahiptir.
Dolayısıyla rekabet oranı yüksektir ancak başarı sağlandığında, genel bir anahtar kelime olduğundan dolayı, sürekliliği sağlanabilir. İlgili sayfaya giren ziyaretçi için pek çok farkı model sunulabilir.
Anahtar kelimenin varyasyonunu geçirmek
Bu biraz daha farklı bir optimizasyon yöntemidir. Arama motorunda aranma oranı yüksek ancak rekabet oranı düşük olan anahtar kelime varyasyonları URL’de geçirildiğinde, büyük oranda bir avantaj sağlanabilir.
Bu duruma verilecek örnek : /siyah-spor-ayakkabilari
Örnekte de görüldüğü gibi anahtar kelimeler sadece siyah modelleri hedefliyor. Aynı zamanda siyah spor ayakkabıları eğer ki Google üzerinde aranma oranı yüksek ancak rekabet oranı düşükse, bu sayfa için uygulayacağınız güçlü bir içerik ile ön plana çıkmanız oldukça kolay bir şekilde gerçekleşecektir.
5 farklı yöntemle incelediğimiz SEO uyumlu URL yapısının mantığını kavrayacağını düşünüyorum, aklınıza takılan yerleri veya sormak istediklerinizi yorum formu aracılığı ile bana iletebilirsiniz, hoşçakalın.