Google Adwords kullanıcıları, reklam kampanyalarını farklı teklif stratejileri üzerinden yayınlama imkânlarına sahiptir. Google, bu aşamada reklam verenlerin reklam hedeflerine göre, farklı kampanyalar için kullanabilecekleri teklif verme seçeneklerini sağlayabilmektedir. Bu sayede reklam verenler de kampanyalarının hedeflerine göre Google Ads teklif stratejileri kullanarak kampanyalarını diledikleri şekilde yayınlayabilmektedir.
Google Ads Teklif Stratejileri
Google Ads kampanyalarında kullanılabilecek olan Google Ads teklif stratejileri farklı pek çok seçeneği reklam verenlere sunabilmektedir. Kampanyalarda kullanılabilecek en popüler teklif stratejilerine ise bazı örnekler verilebilmektedir.
Tıklama Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma
Google Ads teklif stratejileri arasında en çok kullanılan tekliflerden birisinin tıklama sayısını en üst düzeye çıkarma teklifi olduğu söylenebilir. Tıklama sayısını en üst düzeye çıkarma teklifi, kampanya bütçesi dahilinde reklamların olabildiğince fazla tıklama alabilecek şekilde optimize edilmesini mümkün kılan otomatik bir teklif stratejisidir.
Dönüşüm Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma
Google Ads teklif stratejileri içerisinde yer alan dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkarma teklifi, reklam kampanyasının bütçesiyle en çok dönüşümü alabilmek için teklifleri otomatik olarak belirlemesiyle bilinmektedir. Temel mantığı tıklama sayısını en üst düzeye çıkarma teklifindeki gibi olsa da bu teklif stratejisinde asıl amaç hedef dönüşüm sayılarını yükseltebilmektedir. Dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkarma teklifinde her bir dönüşümün değeri sistemsel açıdan aynı anlama gelmektedir.
Hedef Geçiş Payı
Google Ads teklif stratejileri listesinde bulunan hedef geçiş payı teklifi, reklamların belirlediği alan isminin reklamların önüne geçmesine olanak veren bir teklif stratejisi olarak tanımlanabilmektedir. Yalnızca arama ağlarında tercih edilebilecek olan söz konusu teklif stratejisiyle belirlenen domainin reklamların önüne geçebilmesi için otomatik teklif verme seçeneği etkinleştirilebilmektedir. Hedef geçiş payı teklif stratejisi, domain adı, geçilmek istenen gösterim oranı ve opsiyonel olarak da maksimum TBM sınırı seçilerek aktif edilebilmektedir.
Arama Sayfasındaki Konumu Hedefleme
Google Ads teklif stratejileri içerisinde yine sadece arama ağı reklamlarında kullanılabilen bir başka teklifin de arama sayfasındaki konumu hedefleme olduğu söylenebilir. Bu teklif stratejisinde Google Ads sistemi, reklam verenlerin tekliflerini otomatik şekilde hedeflerine göre arttırıp azaltabilmektedir. Nihai sonuç ise kalite puanı ve rekabet gibi değişkenlere göre farklılık gösterebilmektedir.
Hedef EBM
Google Ads teklif stratejileri içerisinde son sırada hedef EBM teklif stratejilerinden söz edilebilir. Reklam verenlerin belirledikleri edinme başına maliyet tutarı hedefini baz alarak mümkün mertebede dönüşüm almaya yönelik şekilde çalışan bir teklif olan hedef EBM teklif stratejisi, Google Ads’nin reklam verenlerin hesaplarındaki eski verileri kullanarak her yeni açık arttırmada optimum bir teklif belirlemesi üzerinden işlemektedir.
Yazı hakkında görüşlerinizi yorum formu aracılığıyla belirtebilirsiniz.