Hemen çıkma oranı, bir sayfaya giren kullanıcının sayfaya geldikten sonra bir sayfaya tıklamak, yorum bırakmak gibi işlem yapmadan sayfadan ayrılmasına denir.
Hemen çıkma oranı son yıllarda ismi sıkça duyulan oranlardan biri durumundadır. Bir sayfaya giren misafirin o sayfadan bir sayfaya tıklaması, yorum bırakması, alıveriş yapması gibi işlemleri yapmadan sayfadan çıkma oranına hemen çıkma oranı denilmektedir. Kullanıcıların etkileşimlerini ölçmek için kullanılabilecek en iyi materyallerden biridir.
Hemen Çıkma Oranı Nasıl Hesaplanır?
Web sitelerinin her sayfasında Google Analytics izleme kimliği kodu bulunmaktadır. Kullanıcı sayfaya girdiği anda bu kod aktifleşir. Eğer ziyaretçi sayfada herhangi bir işlem yapmadan çıkarsa hemen çıkma olarak değerlendirilir ve kod sonlanır. Ancak sayfada herhangi bir etkileşim meydana gelirse kod tekrar aktif hale gelir be bunun bir sıçrama olmadığını söyler.
Hemen Çıkma Oranı Önemli Midir?
Hemen çıkma oranı önemli bir durumdur. Kullanıcıların etkileşimlerini değerlendirmek ve herhangi bir sorun olup olmadığını anlamak için kullanılır. Ancak bunun yanında doğru kullanılamayan da bir etkileşimdir. Hemen çıkma oranı ile çıkış oranı ve bekleme süresi zaman zaman karıştırılmaktadır. Hatta bazı yerlerde birbirlerinin yerine kullanılmaktadır.
Çıkış oranı, sayfada sona eren oturumların yüzdesi olarak tanımlanmaktadır. Bekleme süresi ise kullanıcının yaptığı arama sonucuna tıklamasıyla SERP’ye dönmesi arasında geçen zamana denmektedir.
Hemen Çıkma Oranını Doğru Şekilde Kullanma ve Yorumlama
Hemen çıkma oranı sayfalardan sayfaya farklılık göstermektedir. Bu nedenle açılış sayfası boyutu raporlara dahil edilmek istenir. Önemsiz sayfaların hariç tutulması bazı durumlarda daha doğru olacaktır. Ancak bilinmesi gereken bir durum vardır ve hemen çıkma oranı analizi anlamlı bir raporlamadır.
İyi bir Hemen Çıkma Oranı Ne Kadardır?
İyi bir hemen çıkma oranı duruma göre değişiklik göstermektedir. Bu nedenle iyi bir hemen çıkma oranı şeklinde bir oran bulunmamaktadır. Her türlü faktör bu noktada değişikliğe neden olabilmektedir.
Sayfaların bazıları düşük hemen çıkma oranına sahip olmaktadırlar. Bunun nedeni bazen çarpık ya da yanlış bilgiler olabilmektedir. Bu nedenle bakılması gereken bazı durumlar söz konusudur.
- Yinelenen izleme kodu
- Etkileşim etkinliklerinin yanlış ayarlanmasını sağlayın.
- Javascript ağırlıklı olan sitelerde sanal sayfa görüntülenmelerini tetiklememek.
Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?
Pazarlama veya işletme hedefleri ile ilgili olmayan bu soru basit bir sorudur ama zorunlu bir soru değildir. Burada sorulması gereken ilk soru kullanıcı etkileşimlerinin nasıl arttırılacağıdır. Sonuç olarak kullanıcıların ilgisi ne kadar artarsa hemen çıkma oranı o kadar düşük olacaktır. Hemen çıkma oranını düşürmek için yapılacak işlemler şunlardır.
- İnsanları gelmek istedikleri şeyleri verin
- Metin yazarlığı alanında gelişin
- Mobil uyumlu sayfalar hazırlayın
- Reklamları denetleyin
- Dahili bağlantının gelişmesini sağlayın
- Sitenin hızını arttırın
- Kullanıcı deneyimi ile ilgili tüm konulara odaklanın.
Özetle şu ifadeler kullanılabilir. Hemen çıkma oranı fazla önemsenmesi gereken konuların başında gelmemektedir. Hemen çıkma oranını düşürmeye çalışmak siteleriniz için her zaman iyi sonuçlar vermektedir. Yayınlanan içeriklerin kalitesi ve uzunluğu dolaylı olarak hemen çıkma oranını düşürecektir.
Bu yazımızda hemen çıkma oranı nedir, nasıl düşürülür, önemlimidir? konusunu inceledik, aklınıza takılan sorular için yorum formunu kullanabilirsiniz.