İOS 11 İle Safariye Gelen Yeni Özellik Reklam Sektörlerini Milyon Dolar Zarara Uğrattı

İOS 11 İle Safariye Gelen Yeni Özellik Reklam Sektörlerini Milyon Dolar Zarara Uğrattı

iOS 11 ve macOS High Sierra ile Safari’ye eklenen “Siteler Arası takibi Engelle” özelliği yüzünden web reklam şirketlerinin yüz milyonlarca dolar kaybettikleri ortaya çıktı.

İnternetin en efsunk reklam şirketlerinden Criteo, Aralık ayında “Siteler Arası takibi Engelle” özelliği yüzünden 2018 gelirlerinde yüzde 22’lik net bir olumsuz etki olacağını açıkladı. Interactive Advertising Bureau’nun Dennis Buchheim’a gore diğer reklam şirketlerı benzer kayıplar yaşayacaklardı.

Safari 11
Siteler Arası takibi Engelle özelliği, iOS 11 ve macOS High Sierra 10.13’te Safari 11 ile kullanıma sunuldu ve her iki işletim sistemide Eylül ayında piyasaya çıktı. Siteler Arası takip edeni Engelle, şirketlerin internet sitelerindeki çerezlerini ve hareketlerini kullanarak insanların takip edilmesini ve buna gore reklam sunumunu engellemek için tasarlandı.

Siteler Arası takibi Engelle özelliği reklamları engellemiyor ancak internet sitelerinin kullananların gezinme alışkanlıklarını kullanıcı izni olmadan takip edebilmelerini basitçe engelliyor.

İki yeni işletim sisteminin piyasaya sürülmesinden kısa bir süre sonra, reklamcılık grupları, Apple’ın internetin ekonomik modelini sabote etmek ile kabahatlamışlar ve Apple’ın vaziyet ve siteler arası takibi kısıtlama sonucunı tekrar düşünmesini istemişlerdi.

data and pazarlama Association (Veri ve marketing Derneği) ve Network Advertising Initiative (Ağ Reklamcılığı Girişimi) tarafınca imzalanarak piyasaya sürülen aleni bir mektupta, Apple’ın siteler arası takibi engellemeyi önlemesinin tüketici tercihi için kötü olduğundan dolayı dijital reklamcılık topluluğunu derinden etkilediği belirtiliyor. bütün bunlara mukabil Apple, siteler arası takibi kısıtlama özelliğini savundu ve müşterilerinin gizlilik hakkına haiz olduklarını söylemiş oldu.


başlangıçta Criteo gibi şirketlerin iOS 11’in piyasaya sürülmesinden sonra Siteler Arası takibi Engelle özelliği için çözümleri vardı sadece Criteo’nun duyurusunda belirtildiği üzere Apple, bu açığı iOS 11.2’yi kullanıma sunarak kapattı.

Reklam şirketi Criteo, Apple kullanıcılarının, yayıncıların ve reklam verenlerin çıkarlarını uyumlu hale getirecek “uzun vadede alternatif bir sürdürülebilir çözüm” ile Siteler Arası takip edeni Engelle özelliğini atlatmaya çalışıyor ancak bu konuda başarılı olmasının pek mümkün olmadığı görülüyor.

Cihazlarında iOS 11 ve macOS High Sierra çalıştıran bütün Apple müşterilerinin, cihazlarında Siteler Arası takibi Engelle özelliğinin etkin olduğunu test etmeleri için iOS kullanıcılarının;

Ayarlar > Safari menüsüne giderek “Siteler Arası takibi Engelle” özelliğini etkinleştirmeleri gerekiyor.
macOS High Sierra kullanıcıları ise;

Sistem Tercihleri > Gücenlik ve Gizlilik menüsüne giderek “Siteler Arası takip edeni Engelle” seçeneğini işaretli hale getirerek özelliği etkinleştirmeleri gerekiyor.

Yorum Gönder

Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa iletişim formunu kullanın

Daha yeni Daha eski