Her internet sitesi sahibi kişi, ziyaretçilerinin sitesinde daha fazla kalmasını ister. Bu noktada her site sahibinin aklına ziyaretçiyi sitede tutmak başlıklı bir araştırma yapmak gelebilir. Ziyaretçiyi sitede tutmak her zaman mümkündür.
İnternet siteniz ne üzerine olursa olsun, ne üzerine yayın yapıyor olursanız olun, bu durum, ziyaretçinizi sitenizde tutmanıza engel değildir. Çünkü yayın yaptığınız içerik türünde başarılı olmanızın ve ziyaretçilerinizi etkilemenin her zaman çeşitli yolları vardır. Özellikle internet dünyasında ziyaretçilerinizi sitenizde tutabilmek için sayısız yol var.
Bu yazımda bu yollardan genel anlamda bahsedeceğiz ve bir ziyaretçinin bir internet sitesinde hangi nedenlerle daha fazla kalabileceğini sizlerle paylaşacağım.
SEO Çalışmalarının Bel Kemiği
Aslında ziyaretçiyi sitede tutmak, sıradan bir talep değil. Bütün profesyoneller bu talebin üzerinde duruyor ve bütün site sahipleri, ziyaretçilerini daha fazla nasıl tutabileceklerine dair çalışmalar yürütüyor. Yürütülen bu çalışmalar SEO çalışmalarının bel kemiğini oluşturuyor. Çünkü internet sitenize giren ziyaretçiler, sitenizde ne kadar fazla kalıyorsa, arama motorları bu durumdan o kadar mutlu ve memnun olacaktır.
SEO çalışmaları yapıyorsanız da yine ziyaretçileri sitede tutmak başlıklı yapılmış birtakım araştırmalar sizin işinize yarayacaktır. Öncelikle bu konuda şunu bilmemiz gerekiyor ki ziyaretçiler, mutlu olurlarsa sitenizde fazla kalırlar. Ziyaretçilerinizi mutlu etmenin bir yolunu bularak işe başlamalısınız.
Birden Çok Yolu Var
Ziyaretçiyi sitede daha fazla tutmak her zaman mümkün çünkü her zaman ziyaretçileri mutlu etmenin bir yolu var. Şu soruyu kendinize mutlaka sormalısınız: Sitemde yer alan içerikler sadece benim internet sitemde mi yer alıyor?
Bu sorunun önemi büyük çünkü ziyaretçilerinizin internet sitenizde daha fazla kalması için mutlaka ikna edici bir neden olmalı… Bu neden de çoğu zaman eşsiz bir içeriktir. İçeriğiniz kopya ise zaten ziyaretçilerinizi daha fazla sitenizde tutmanın bir yolunu bulmanız mümkün değil.
Bir diğer önemli nokta da paylaştığınız içeriğin açık ve net bir dille yazılıp, görselle desteklenmiş olması… Çünkü ziyaretçiler sizden konuyu kısa ve öz olarak ifade etmenizi isterler. Bunu sağlamak için bol bol örneklendirmelere başvurabilirsiniz.
Sitenize Uygun Bir Politika En İyisi
Web site içeriğinden tutun da tasarıma kadar, sitenize uygun, özel bir politika belirlemeniz, en iyi yöntem olacaktır. Yani kısaca özgünlük faktörü sizin için büyük önem taşıyor. Eğer her bakımdan, yüzde yüz özgün bir internet siteniz yoksa, ne yaparsanız yapın, ziyaretçileri sitede tutmak sizin için o kadar da kolay olmayacak.
Ziyaretçileriniz sitenizde daha uzun süre kalmak için mutlaka başka sitelerde olmayan içerikler, renkler ve belirgin özellikler isterler. Her noktada farkınızı ziyaretçilerinize hissettirmelisiniz. Mesela yazılarınızın önemli yerlerini renklendirebilir, grafik ve tablolar kullanabilirsiniz.
Kimsenin sitesinde yapmadığı şeyleri yaparak internet sitenizi çok başarılı bir konuma getirebilirsiniz. Ancak herkesin yaptığı bazı işlemlerle başarılı bir internet sitesi kurmanız çoğu zaman mümkün olmaz.
Reklamlar En Büyük Sorun
Ziyaretçilerin sitede kalma süresinin kısa olması çoğu zaman yoğun reklam içeriklerinden kaynaklanıyor. İnternet sitenizdeki reklamları ziyaretçileri rahatsız etmeyecek kadar azaltmalısınız.
İnternet dünyasındaki en kaliteli internet sitelere baktığımızda bu internet sitelerinin az sayıda reklam barındırdığını ya da hiç reklam barındırmadığını görüyoruz. Siz de reklam miktarınıza çeki düzen getirirseniz, bu sayede bile ziyaretçilerinizin sitenizde kalma süresini çok yüksek miktarda arttırabilirsiniz.
Ayrıca bu reklamların tamamı SEO çalışmaları açısından da olumsuz özellikler taşır. Arama motorları da yoğun reklamları sevmez ve internet sitenizi bu konuda kara listeye alır.
Ziyaretçinin istediğini verdikten sonra bu size mutlaka olumlu olarak dönüş yapacaktır. En önemli konu ise göstermiş olduğunuz emeğin karşılığını almış olmanın zevkini yaşayacaksınız ve bir sonraki yazınız için sizi motive etmiş olacak.