Duplicate Content, aynı içeriğin farklı URL’ler ile bulunmasıdır. Bu durum arama motorları botları tarafından kopya içerik olarak değerlendirilir. Web siteleri için yapılmaması gereken ilk şeylerden bir tanesidir. Kopya içerik olarak bilinen bu durum arama motorları gözünde sitenin “Spam” olarak algılanmasını sağlar.
Web siteleri, içerikler ile uğraşmamak adına başka sitelerden direkt “kopyala yapıştır” yöntemi veya bir takım programlar ile içerik çekebilmektedir. Çekilen içerikler Google arama motorunda gösterilmeye başlandığında aynı içeriğin farklı bir web sitesinde olduğu da anlaşılmaktadır.
Bu durumda arama motorları içeriğin yayınlanma tarihine bakmakta ve sizin içerik çektiğiniz site içeriği daha önce yayınladığı için sizin web sitenizi damgalamaktadır. Böylelikle web siteniz artık arama motorları gözünde damgalı, suçlu bir hüviyete dönüşmektedir.
Duplicate Content Dikkat Edilmesi Gerekenler
Google arama motorları yayınlanan içerikleri kontrol etmektedir. Bu içeriklerde belirlediği özgünlük kriterleri bulunmaktadır. Bunlar ne kadar açıklanmasa da kullanıcılar ve SEO uzmanları tarafından şu değerlere çok dikkat edilir.
- %95 ve üzerinde kopya olmayan içerikler özgündür.
- %70 ve üzerinde kopya olmayan içerikler özgün sayılır.
- %70 altındaki içeriklerde ise yüksek kopya şüphesi bulunur.
Makale / İçerik Özgünlük Kontrolü Nasıl Yapılmaktadır?
- Öncelikli olarak SEO araçları bu konuda işinizi görebilir. SEO araçları sitenizin içeriklerini kontrol ederek özgünlük konusunda sizlere bilgi sağlar.
- Makale özgünlüğünü sağlayan ve kontrol eden hatta burada oranlar ile size makalenin ne kadar özgün olduğunu belirten web siteleri vardır.
- Google arama motoruna makale içerisinde birkaç yeri aratmakta buna bir çözümdür. Özellikle makale yazarlığı konusunda dışarıdan bir hizmet alıyorsanız onun kontrolünü manuel olarak yapmanızı öneririm. Bunun için Google arama motoruna makalenin bir kısmını yapıştırmak ve eşleşen başka bir içerik olup olmadığını araştırmak yeterli olacaktır.
Makale Özgünlüğü Problemi
Bazen özgün içerikler dahi Google arama motorunda kopya olarak nitelendirilebilmektedir. Bunun için web sitenin detaylı bir incelemesi yapılmalıdır. İnceleme esnasında özellikle şu maddelerin kontrol edilmesi gerekir. Buna göre:
URL Hataları
Bazen web sitelerinde bir içerik 2 farklı URL ile görüntülenebilmektedir. Bu özellikle index alan 2 farklı URL’den bir tanesinin kopya olarak algılanmasına neden olur. Bu nedenle “tek içeriğim var asla kopya olmaz” anlayışı basit bir hatadan dolayı sitenizi spama düşürebilir.
WWW Hatası
Bazı siteler index alırken “www.siteadi.com” veya “siteadi.com” olarak index alabilir. Hatta bu durum 2 adresinde aynı anda indexlenmesi ile sonuçlanabilir. Ancak bir içerikte 2 farklı URL yapısında görüleceği için yine kopya bir içerik algılaması yapılabilir.
HTTP Hatası
Bazı web sitelerinde “www” hatasına benzer bir sorunda http ile yaşanabilmektedir. Bu durumda siteler hem “http” hemde “https” olarak index alabilir. Bu durumunda önüne geçilmesi ve algılanması önemlidir.
Paylaşımlar
Bazen sosyal medya çalışmaları sırasında bir içerik 2 farklı URL ile paylaşılabilmektedir. Bu durumda da içeriğin özgünlüğü konusunda problemlerin yaşanmasına neden olur. Dubilicate content konusunda yaşanılan sıkıntılardan bir tanesi de budur.
Site içi Arama Alanı
Site içi arama alanlarından arama motoru botlarını uzak tutmak gerekir. Bu alanlar kullanıcıların ilgisini çekmekte ancak bazen arama motoru botlarının kafasını karıştırmaktadır. O nedenle index almadığından emin olmalısınız.
Duplicate Content Nedir? sorusunun cevabını bu yazımda vermeye çalıştım arkadaşlar aklınıza takılan yerlerde yorum formu üzerinden sorularınızı yöneltebilirsiniz, hepinize iyi bloglamalar.