Google Görüntülü Reklamlar ve Kampanya Oluşturma

Google Görüntülü Reklamlar ve Kampanya Oluşturma

Google Display Network (GDN) orijinal adıyla bilinen ve reklamların görsel içeriklerle zenginleştirilmiş olarak Google portföyünde bulunan internet sitelerinde / sayfalarında yayınlanmasını sağlayan reklam modeline görüntülü reklamlar denilmektedir.

Görüntülü Reklam Ağı Kampanyasının Hedefleri Nelerdir?

İster arama ağı ister görüntülü reklam isterse video reklam ağı olsun, dijitale ait tüm reklam kampanyaları belirli hedefler barındırmaktadır. Reklam kampanyalarıyla ulaşılmak istenen nihai hedef genellikle satışları artırmak olarak algılanmaktadır. Bu, kısmen doğru olmakla birlikte görüntülü reklam ağı kampanyaları için yeterli değildir.

Görüntülü reklam ağı kampanyalarının hedeflerini 5 maddeyle özetlemek mümkündür:

  1. Satış
  2. Potansiyel Müşteriler
  3. Web Sitesi Trafiği
  4. Ürün ve Markayı Dikkate Alma
  5. Marka Bilinirliği ve Erişim
  6. Görüntülü Reklam Ağı Kampanyasının Avantajları

Görüntülü reklam ağı kampanyalarında verilen reklamlar yaklaşık 2 milyondan fazla internet sitesinde gösterilmektedir. İnternet kullananların %90’ından fazlasına Google görüntülü reklamlar vasıtasıyla ulaşmak mümkündür.

Görüntülü reklam ağı kampanyalarının hedefleri gerçekleştirildiğinde reklamı kampanyası yayınlayan sitenin potansiyel müşterilere ulaşma imkanı artacaktır. Potansiyel müşteriler, siteyi daha önce ziyaret etmiş, ürünleri incelemiş kullanıcılar olabileceği gibi; reklam konusu ürünle ilgili başka sitelerden alışveriş, sepete ekleme, ürün inceleme gibi aksiyonlarda bulunmuş kullanıcılar da olabilir.

Görüntülü reklamlara tıklayan ziyaretçiler aynı zamanda o site açısından bir web trafiği de oluşturmuş olurlar. Bu sayede sitenin görüntülenme ve tıklanma oranı artış gösterir ve site yüksek erişim imkanına sahip olur.

Bir ürün veya markanın düzenli olarak web dünyasında müşterinin karşısına çıkması, o ürün veya markanın bilinirliğini artıracak, müşterilerin ilgili ürün veya markayı daha fazla dikkate almasını sağlayacaktır. Öte yandan bilinirliği ve müşteri nezdindeki itibarı artan bir ürün veya markanın rekabet potansiyeli de yükselecektir.


Görüntülü reklam ağı kampanyası, arama ağı kampanyalarına kıyasla daha düşük maliyetli olması nedeniyle maliyet tasarrufu sağlamaktadır.

Görüntülü Reklam Ağı Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

GDN oluşturmak için öncelikle bir Google hesabı ve https://ads.google.com/ uzantısından Google Ads hesabı oluşturmak gerekir. Ardından kampanya oluşturma aşamalarına geçilebilir.

Adwords görüntülü reklam oluşturma aşamaları şunlardır:

Reklam Verme Amacını Belirlemek

Reklam verme amacına göre Google tarafından sunulacak hizmetler değişiklik gösterir. Bu nedenle amaca uygun bir reklam yayınlamak istenen hedeflere ulaşmayı kolaylaştıracaktır.

Reklam verme amaçları daha fazla telefon araması almak, fiziki konumunuza gelen ziyaretçileri artırmak, web sitesi üzerinden satışları veya kaydolma işlemlerini artırmak olabilir.

Kullanıcı, bu seçeneklerden birini seçerek ya da kampanya hazırlama konusunda deneyimli olduğunu düşünüyorsa, herhangi birini seçmeden devam edebilir ve kampanya oluştur seçeneğine tıklayabilir.

Reklamların Yayınlanacağı Konumları Belirlemek

Kampanyayı oluşturup isim verdikten sonra sıra reklamın yayınlanması planlanan konumların seçimine gelmektedir. Reklamlar, sadece seçilen konumlarda yayınlanır ve internet ziyaretçilerine sergilenir.

Dil Seçeneğini Belirlemek

GDN kampanyasının hangi dillerde yayınlanacağını belirlemek daha yüksek erişime ulaşmak açısından önemlidir.

Teklif Stratejisini Belirlemek

Reklam veren hangi hedefe odaklanmak (Dönüşüm, Tıklanma, Gösterim) istiyorsa bunu belirlemeli ve kampanyayı bu hedefe göre oluşturmalıdır. Google reklam kampanyaları için önerilen teklif stratejisi “dönüşümler”dir.

Günlük Bütçe Belirlemek

Kampanyalar reklam verenin oluşturduğu günlük bütçeye göre yayınlanır.

Günlük bütçe ne kadar yüksek tutulursa reklamın gösterim ağı da genişleyecektir.

Hedef Kitleyi Belirlemek

Google görüntülü reklam ağı kampanyasının başarıya ulaşabilmesi için hedef kitle seçimi mutlaka ve de doğru şekilde yapılmalıdır. Hedef kitlenin kampanya oluşturma öncesinde doğru şekilde analiz edilmesi önemlidir. Bir GDN doğru hedef kitleye yöneltildiğinde dönüşüm ve başarıya ulaşma olasılığı da artacaktır.

Reklam Yüklemek

Kampanya oluşturmak için son aşama, hazırlanan reklamı kampanyaya yüklemektir. Yüklemenin ardından kampanya kaydedilir ve yayınlamaya hazır hale getirilir. Böylelikle Google görüntülü reklam verme işlemi tamamlanmış olacaktır.

Görüntülü Reklamların Dezavantajlı Yönleri

GDN kampanyalarında reklamın yerleşimi önemlidir. Her ne kadar Google, reklam verenin hedefleme seçeneklerine uygun yerleşimlerde göstermeye çalışsa da istenmeyen sitelerde gösterilmesi de mümkündür.

Bunun yanında görüntülü reklamlar her işletme için uygun olmayabilir. Örneğin acil durumlarda aranacak su tesisatçısı, çilingir gibi işletmeler için arama ağı reklam kampanyasını kullanmak, reklam veren açısından faydalı olacaktır.

Yorum Gönder

Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa iletişim formunu kullanın

Daha yeni Daha eski