Google’dan SEO Strateji Önerileri

Google’dan SEO Strateji Önerileri
Bir Google çalışanı olan Sean O'Keefe, https://www.thinkwithgoogle.com/ sitesinde Google’ın SEO stratejileri hakkında bir makale yayınladı. Bu makalede, Google’ın kendisinin bile SEO yaptığını ve stratejileri olduğunu görüyoruz. Hatta Google’ın da zaman zaman SEO konusunda eksikliklerinin olduğu itirafıyla karşılaşıyoruz.

Şubat 2019’da yayınlanan bu makaleye göre, Google en iyi SEO sonuçları elde etmenin yöntemleri olduğunu vurguluyor ve bunları üç başlıkta ele alıyor.
  • Küçük adımlarla başlamak
  • Değişiklikler yapmaya açık olmak
  • Mümkünken birleştirmek
Gezegendeki hemen herkes web sitelerine trafik çekebilmek için türlü mücadeleler veriyor. Bunlardan bazıları ücretli medya, sosyal medya yayınları ve görüntülü reklamcılık olabildiği gibi pek çok kişi ve kurum da arama motoru optimizasyonları yaparak doğal aramalardan web sitelerine trafik çekmeye çalışıyor.

Bu doğal yani organik arama sonuçlarında çıkmak için yapılan çalışmalar büyümeyi düşük maliyetli gerçekleştirebilmeyi sağladığı için daha çok tercih ediliyor. Google arama sayfalarından trafik elde eden web siteleri tüm trafiğin neredeyse yarısını Google’dan alıyor. Bu konuyla ilgili güncel durumu şuradan inceleyebilirsiniz.

SEO çalışmalarından maksimum seviyede yararlanabilmek için “güncelleme”lere de dikkat etmek gerekiyor. Google, hangi güncellemeleri yapıyor? Algoritmalarına her gün yeni özellikler ekleyen Google’ın güncellemelerini yakından takip etmek ve SEO stratejilerini buna göre revize etmek gerekiyor.

Google, yaklaşık 7000 web sitesine sahiptir. Bu da Google’ın da web siteleri için SEO yaptığı anlamına geliyor. Google, kendi web sitelerine bir ayrıcalık tanımıyor. SEO için ne gerekiyorsa bu web sitelerine de aynı performansı diğer web siteleri gibi göstererek çalışmalar yapıyor. Google kendi web sitelerine bir ayrıcalık tanıyıp, üst sıralara çıkarmıyor. Tam anlamıyla SEO yapıyor. Google, uyguladığı SEO stratejilerini de herkese açık olarak paylaşıyor.

Küçük Adımlarla Başlamak

Hiç bir ücret ödemeden Google Benim İşletmem avantajlarından yararlanarak trafiğinizi iki katına çıkarabilirsiniz. Burada bazı standartlar vardır. Örneğin, birden çok URL ile erişilen bir sayfanız varsa Google bunları yinelenen sürüm olarak görmektedir ve bu konuda kişi ve kurumları uyararak işi düzeltmelerine yardımcı olmaktadır. Bu özelliği kullanabilirsiniz.

Google’ın bir sayfayı standart sayfa olarak görebilmesine yardımcı olmak için url inceleme aracından yararlanabilirsiniz. Ancak, Google çeşitli nedenlerle farklı bir sayfayı standart sayfa olarak seçebilir. Bunu da unutmayınız.

Öte yandan, Google Developer sayfalarında keyifli bir web deneyimi için bazı kurallar açıklamıştır. Bu kurallara da uymanızı tavsiye ediyorum. Detayları incelemek için tıklayınız.

Burada sözü geçen konular şunlardır: Sitenizin hızı, kullanıcıların cihazlarıyla etkileşimleri, içerik üreticilerin dürüstlüğü, güvenilirliği, ilgi çekici uygulamalar… Bunlar Google tarafından ortaya konulmuş bazı önemli konulardır.

Bu anlatılanları uygulayan Google, kendi sitelerinin trafiğinde artış gözlemlemiştir. Bununla ilgili bilgi şurada yer almaktadır. Kaynak Türkçe olarak yayınlanmıştır.

Değişiklikler Yapmaya Açık Olmak

Arama sonuçlarının kullanıcı davranışlarını yakalamaya ve en alakalı olmaya odaklanması nedeniyle, siz de bir web sitesine trafik çekmek için bu değişimlere ayak uydurmalısınız.

2018 yılında açıklanan bir istatistik arama sonuçlarının yarısının mobil cihazlardan geldiğini göstermektedir. İncelemek için şuraya tıklayınız. Kaynak İngilizce’dir.

Google bu verilere uyum sağlamak üzere arama sonuç sayfalarını yeniden düzenlemiştir. Mobil cihazlara önem vermiş ve arama sorgularına göre “olmaya” çalışarak algoritmalarını değişik biçimlerde güncellemiştir.

Aşamalı Web Uygulamaları ve AMP ile ilgili düzenlemeler yapılarak arama sonuçları güncellenmiştir. Web içerik üreticileri de bu değişimlere bakmalı ve sitelerini güncellemelidirler. Örneğin, yüksek kaliteli aşamalı web uygulaması oluşturmanın faydaları çok büyüktür ve bu da kullanıcılarınızı memnun etmeyi, katılımı artırmayı ve dönüşümleri artırmayı kolaylaştırır. Bu konuyla ilgili derin bir araştırma yapmak isterseniz şuradan İngilizce detaylara ulaşabilirsiniz.

Bu terimler size korkutucu gelmesin. Biraz üzerine eğilerek incelediğinizde faydalarını göreceksiniz. Çünkü, bunu Google uyguladığını ve sonuçlar aldığını ifade etmektedir. Bu konuda biraz inceleme ve araştırma yaparak ve güncellemeleri takip ederek trafik çekerken öne çıkabilirsiniz.

Yapılandırılmış Veriler Eklemek

Buradaki önerilere ek olarak Google yapılandırılmış veriler eklemenin ne kadar faydalı olduğunu da vurgulamaktadır. Yapılandırılmış verilerin işleyiş şeklini anlatan şuradaki açıklamalar önünüzü aydınlatacak ve neyi nasıl yapmanız gerektiği hususunda yol gösterici olacaktır. Türkçe olan bu sayfayı incelemenizi şiddetle öneriyorum.

Google Arama’nın derdi, “anlamak”tır. Bir içeriği, Google’ın anlamasına yardımcı olmak çok önemlidir. Yapılandırılmış veriler bu işe yarar. Örneğin, bir yemek tarifi içeren sayfada, sıcaklık, pişirme süresi, kalori gibi yapılandırılmış, sınıflandırılmış veriler olması Google’ın anlama çabalarına büyük katkı sağlayacağından öne çıkma yarışında bir adım önde olmak anlamına gelir.

Google Search Console Hatalarını Düzeltmek

Bir başka husus da Google Search Console’un web site yöneticilerine yol gösteren hatalar sayfasıdır. Bu sayfada, hataları görebilir ve düzeltebilirsiniz. Böylece daha iyi bir web’e hizmet etmiş olursunuz ve arama sonuçlarında öne çıkma şansı yakalayabilirsiniz.

Yapılandırılmış verileri buradaki hataları tespit ettikten sonra düzeltme amaçlı değerlendirebilirsiniz.

AMP ekleyerek ve ilgili düzeltmeleri yaparak trafiklerinizde büyük artışlar yakalayabilirsiniz. Ayrıca içeriklerin gözden geçirilerek iyileştirilmesinin de büyük faydaları vardır. Bu iyileştirmeleri yapan Google, kendi sitelerinde önemli değişiklikler gözlemlediklerini açıklamaktadır. Hatta, öne çıkan snippet’larda gösterim oranları da bu değişikliklerden olumlu yönde etkilenmiştir.

Mümkünken Birleştirmek

Birbirine benzeyen ama farklı kullanıcıları hedefleyen sayfalar oluşturma fikrini Google da bizzat deneyimlemiştir. Kendi web sitelerinde bu stratejiyi uygulayan Google, daha sonra bunun yerine tek ve büyük bir site içerisinde kullanıcılara hitap etmeyi denemiştir.

İkinci deneme büyük değişikliklere yol açmış, arama motoru bu durumdan hoşnut olmuş ve daha az karmaşık olan bu yeni durum hem algoritmaları hem de kullanıcıları olumlu yönde etkilemiş ve SEO anlamında büyük değişim gözlemlenmiştir. Google, dağınık ve mikro içerikler üretmek yerine büyük ve tek bir yerde içerikler üretmenin faydalarından bahsetmektedir. Organik büyümenin yolu, içeriklerinizi küçük sitelerde dağınık olarak sunmak değil, büyük ve tek bir sitede sunmaktır.

Google Perakende sitesi buna örnektir. Daha önce 6 farklı siteden hizmet verirken şimdi sadece tek ve büyük tek bir siteden kullanıcılara hizmet vermektedir. Google trafiği yüzde 64 oranında artırmıştır. Google, kendi sitelerine SEO yapıyor tekrar hatırlatalım!

Bir sayfanın performansını artırmaya odaklanmak yerine tüm web ekosistemini göz önünde bulundurmak daha anlamlı görünmektedir. Önerilen başarılı SEO stratejisi budur.

Burada anlatılan temel 3 stratejiyi uygulayarak siz de Google gibi SEO açısından önemli mesafeler kat edebilirsiniz. SEO’ya güçlü bir başlangıç yapmak için şuradaki klavuzu inceleyebilirsiniz. Kaynak İngilizce’dir ancak Google Translate aracını kullanarak kolayca Türkçe okuyabilirsiniz. Bunun için Chrome Google Translate aracını kullanabilirsiniz. Sayfayı olduğu yerde komple Türkçe’ye çevirerek okuyabilirsiniz. Burada anlatılanları uygulayarak daha üst sıralarda bir konum elde edebilirsiniz.

Yorum Gönder

Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa iletişim formunu kullanın

Daha yeni Daha eski