Federal Ticaret Komisyonu (FTC) bugün, tüketicileri Apple taklidi ve Amazon gibi davranan robocall dolandırıcıları konusunda özellikle uyaran bir blog yazısı yayınladı. Bu tür dolandırıcılıklar yaygın olsa da, yaygınlıktaki bir artış yakın zamanda FTC'nin bu uyarıyı yayınlamasına neden oldu.
FTC, şu anda tur yapan dolandırıcılığın iki versiyonu olduğunu açıklıyor. İlk sürüm Amazon'a odaklanıyor:
Dolandırıcılığın bir versiyonunda, bir arama ve bunun Amazon olduğunu belirten bir kayıtlı mesaj alırsınız. Mesaj, hesabınızda bir sorun olduğunu söylüyor. Şüpheli bir satın alma, kayıp bir paket veya yerine getiremeyecekleri bir sipariş olabilir.
İkinci sürüm, şüpheli iCloud hesap etkinliğine atıfta bulunan kaydedilmiş mesajla Apple taklidi robocall dolandırıcılarına odaklanır:
Her iki senaryoda da dolandırıcılar, biriyle konuşmak için rahatça 1'e basabileceğinizi söylüyor (ne kadar güzel!). Veya size aramanız için bir telefon numarası verirler. İkisini de yapma. Bu bir aldatmaca. Hesap şifreniz veya kredi kartı numaranız gibi kişisel bilgilerinizi çalmaya çalışıyorlar.
FTC, "hesaplarınızdan herhangi biriyle ilgili bir sorunla ilgili beklenmedik bir arama veya mesaj" alırsanız, kapatmanız gerektiğini söylüyor. Hesaplarınızla ilgili gerçekten bir sorun olabileceğini düşünüyorsanız, FTC, web sitelerinden bir telefon numarası kullanarak veya e-posta yoluyla doğrudan şirketle iletişim kurmanızı tavsiye eder.
FTC devam ediyor:
Müşteri desteği ile konuşmak için 1'e basmayın
Sana verdikleri telefon numarasını arama
Kişisel bilgilerinizi vermeyin
FTC web sitesinde robocall dolandırıcılıklarının bir klibini burada dinleyebilirsiniz. Bu, bu tür kimlik avı girişimlerinin kurbanı olabilecek arkadaşlar ve aile üyeleriyle paylaşmak için mükemmel bir kaynaktır. Yakın zamanda bu otomatik çağrılardan herhangi birini aldınız mı? Yorumlarda bize bildirin!
FTC, şu anda tur yapan dolandırıcılığın iki versiyonu olduğunu açıklıyor. İlk sürüm Amazon'a odaklanıyor:
Dolandırıcılığın bir versiyonunda, bir arama ve bunun Amazon olduğunu belirten bir kayıtlı mesaj alırsınız. Mesaj, hesabınızda bir sorun olduğunu söylüyor. Şüpheli bir satın alma, kayıp bir paket veya yerine getiremeyecekleri bir sipariş olabilir.
İkinci sürüm, şüpheli iCloud hesap etkinliğine atıfta bulunan kaydedilmiş mesajla Apple taklidi robocall dolandırıcılarına odaklanır:
Her iki senaryoda da dolandırıcılar, biriyle konuşmak için rahatça 1'e basabileceğinizi söylüyor (ne kadar güzel!). Veya size aramanız için bir telefon numarası verirler. İkisini de yapma. Bu bir aldatmaca. Hesap şifreniz veya kredi kartı numaranız gibi kişisel bilgilerinizi çalmaya çalışıyorlar.
FTC, "hesaplarınızdan herhangi biriyle ilgili bir sorunla ilgili beklenmedik bir arama veya mesaj" alırsanız, kapatmanız gerektiğini söylüyor. Hesaplarınızla ilgili gerçekten bir sorun olabileceğini düşünüyorsanız, FTC, web sitelerinden bir telefon numarası kullanarak veya e-posta yoluyla doğrudan şirketle iletişim kurmanızı tavsiye eder.
FTC devam ediyor:
Müşteri desteği ile konuşmak için 1'e basmayın
Sana verdikleri telefon numarasını arama
Kişisel bilgilerinizi vermeyin
FTC web sitesinde robocall dolandırıcılıklarının bir klibini burada dinleyebilirsiniz. Bu, bu tür kimlik avı girişimlerinin kurbanı olabilecek arkadaşlar ve aile üyeleriyle paylaşmak için mükemmel bir kaynaktır. Yakın zamanda bu otomatik çağrılardan herhangi birini aldınız mı? Yorumlarda bize bildirin!